donderdag 6-08-09 - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu donderdag 6-08-09 - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

donderdag 6-08-09

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

11 Augustus 2009 | Nederland, Oldenzaal

Donderdag 6-08-09

Omdat het ontzettend warm weer was, hadden de coaches besloten om vandaag de ochtendtraining te laten vervallen en de tijd door te brengen rondom de bungalows (dat scheelde weer fietsen, of kregen de meiden fietslessen zodat niemand meer over de kop zou gaan?)
Omdat tijdens de trainingen en wedstrijden nogal wat gezegd wordt door de coaches volgt hieronder een aantal opmerkingen. Ook hier geldt weer: wie zou wat gezegd hebben?

-goed werk in het slagperk!
-vreet ‘m op en ga stralen meissie!
-als je het niet zeker weet, laat je de 1e bal gewoon gaan
-kom hier Gabi, kom hier!
-jij bent de baas daar!
-Kat, je gaat scoren he!
-1 bal is genoeg!
-zit ik je een heel verhaal te vertellen Mar, komt er een andere pitcher!
-krijg ik nog geld terug van jullie?
-we moeten Nick even bellen om te zeggen wat hij allemaal mist

Ook de speelsters laten van zich horen:
-ga voor die dubbel meiden! (Cher)
-jongens dat klinkt niet hoor! (Gabi naar het zingende team in de dug-out)
-let op Jeske, ze kijkt naar je tekens (Cher)
-gooi maar in die handschoen (Jeske)
-kom op je kunt het (Marley naar de pitcher)
-ik zei het je toch dat mascara plakt! (Katja)

Nu vooruit dan :ook de kampeerders hadden zo hun opmerkingen:
(voor evt uitleg kunnen jullie hen benaderen)
-kijk, de dames Van Tellingen!
-wie is hier de clicco?
-plopperdeplopperdeplop!
-ik ben homo!
-wat heeft Michel toch in dat glas zitten?
-mijn batterijen zijn bijna leeg, hoe kom ik dan de nacht door?
-ik snurk echt niet, dat is iemand anders?!

De Juveniles maakten zich op (letterlijk en figuurlijk) voor de wedstrijd tegen A uit T.
In de 1e inning scoorden de Juveniles 2 punten.
De 2e inning begint met een tik van Lizzie, de aangooi op 1 is strak maar de honkvrouw laat het honk los en Lizzie is safe op 1; het 3e punt wordt gescoord in deze inning.
In de gelijkmakende slagbeurt slaat de Tsjechische speelster keihard naar het 3e honk, maar Tamara stopt de bal goed en de slagvrouw kan dus alleen het 1e honk bereiken, de stand wordt 3-1. In de volgende inningen (of is het innings?) wordt goed verdedigd en ook gescoord door de Juveniles, uiteindelijk is de eindstand 9-6 voor de Juveniles.

De avondwedstrijd is tegen Run 71 (he, niet tegen A uit T?)
De 1e helft van de 1e inning is snel voorbij en in de gelijkmakende slagbeurt wordt ook door de Juveniles niet gescoord.
Het verslag van de 2e en 3e inning staat geheel in het teken van het eten van pizza, dus het enige wat Tante Greet genoteerd heeft is het aantal punten dat gescoord is: 3-0 voor Run 71!! In de 4e inning scoren de Juveniles een punt en is het 3-1.
In de 5e inning wordt niet gescoord door Run 71 en is ook deze inning snel voorbij en bereikt slechts 1 slagvrouw het honk.
De 5e inning begint met een honkslag van Noa, Ilona geeft een stootslag waardoor Noa naar 2 kan en zijzelf het 1e honk bereikt. Ook Katja legt een stootslag neer waardoor een punt binnen komt,(3-2) helaas gaat zij zelf uit. Tamara komt aan slag, 1 en 2 zijn bezet, haar tik is flink ,2 punten komen binnen, nu staan de Juveniles weer voor 3-4. De wedstrijd eindigt met de stand van 3-5. (alweer goed gedaan meiden, spannende wedstrijd).

Wat gebeurde er op de Eurocamping?
Een aantal kampeerders vertrok opnieuw richting het meer, hier konden zij ongestoord en door niemand lastig gevallen te worden slapen, lezen of kletsen. Natuurlijk moest er gezwommen worden ; Frank, Paul en Michel doken in de zwemvijver. Na verloop van tijd kwamen de 3 mannen redelijk geschokt het water uit en werden zij gevolgd door een ietwat verwarde vrouw, deze vrouw had in het water een poging ondernomen om Frank onder te duwen en ze had gevraagd aan Paul om hem te mogen zoenen. Toen de mannen het water uitgingen (of was het uitrenden, haha) en Michel op de grond ging zitten kwam de vrouw ook bij Michel zitten, maar door zijn koelbloedig handelen gebeurde er niets schokkends en vertrok de vrouw. (Voor meer details kun je langsgaan bij bovengenoemde mannen).
Omdat Tante Greet (en gelukkig ook anderen) na 24.00 uur wilden slapen, besloot men op het terrein van het restaurant te gaan zitten. Nadat de bingo was afgelopen namen de kampeerders de tafels buiten in beslag en plaatsten hun chips en drinken erop. De kinderen speelden een spelletje, de lichten van het restaurant verlichtten alles. Totdat---de eigenaar van het restaurant ook naar bed wilde en alle lichten uitdeed, gelukkig hadden we een eigen lamp mee. Deze nacht was het eerder stil op de camping, top!