wedstrijd Duitsland-Juveniles - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu wedstrijd Duitsland-Juveniles - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

wedstrijd Duitsland-Juveniles

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

18 Oktober 2009 | Duitsland, Hamburg

Wedstrijd tegen Duitsland. Wel of niet naar de finale???!!!

Het publiek heeft zich geinstalleerd voor de topper tegen Duitsland en dus een eventuele kans op plaatsing in de finale!
De opstelling luidt als volgt:
1 Shanna
7 Denice
8 Tamara
9 Marley

Let the game begin!!!!
Denice start met slaan en komt door 4 wijd op het 1e honk, Maxime wordt geraakt en mag naar 1. Via een doorgeschoten bal wordt het 2e en 3e honk gestolen en Gabi slaat de bal , de 2e honkvrouw probeert de bal te pakken; dit lukt haar ook maar ze rolt over de grond en Gabi staat op 1 en het 1e punt is binnen!! 1-0 voor de Juveniles. Shanna slaat , maar de bal wordt gevangen en ook Gabi gaat uit
Weer is het 2 nul sterk en Dominique slaat een honkslag en het 2e punt wordt gescoord.
In de gelijkmakende inning scoort Duitsland geen punten.
Voor de Juveniles krijgt Marley 4 wijd en gaat Tamara uit door een opofferingsstootslag, Lizzie geeft een fijne tik in het rechtsveld en een punt wordt gescoord, door een veldfout staat Lizzie op 3. De stand is 3-0 voor de Juveniles. Super meiden!! Ga zo door!
Als het Duitse team aan slag is scoren ze 1 punt en komen dus langzaam dichterbij; 3-1!!
De Juveniles scoren niet, en het Duitse team is weer aan slag: de 1e slagvrouw komt op 1 door geraakt werper, de volgende krijgt 3-slag. Dan zijn 1 en 3 bezet, een mooie,snelle aangooi van Katja op 3 wordt door de scheidsrechter(!!) als uit aangegeven en direct daarna safe voor de loopster dus verontwaardiging alom! Weer wordt een punt gescoord en nu is de stand 3-2 voor de Juveniles.
De Juveniles scoren niet meer, het Duitse team komt op het honk door een veldfout en inmiddels zijn 2 en 3 bezet. Een vangbal van Cher is de 1e nul, ook het outfield vangt een bal, er komt 1 punt binnen 3-3!!
De stand is gelijk en er wordt een tie-break gespeeld, op het 2e honk start een loopster. De Juveniles zijn als eerste aan slag, Marley krijgt 4 wijd, het publiek op de tribunes gaat staan en het bekende lied: Sta op als je voor Holland bent galmt over het veld. Tamara slaat een honkslag, Marley wordt uitgegooid op 2 (jammer) maar Demi scoort het 1e punt!Lekker meiden!! Helaas geen punten meer verdiend.
Dan zijn de Duitse meiden aan de beurt, de 1e slagvrouw geeft een stootslag en de actie Cher naar Lizzie zorgt voor de 1e nul, Maxime maakt de 2e nul, maar ook het Duitse team scoort op een stootslag die recht op Shanna afgaat, Shanna gooit te hoog aan op de catcher, 1 punt binnen. Oef, wat een spanning, dan wordt de 3e nul gemaakt en is de stand 4-4! De finale is tussen Taiwan en Duitsland, vanmiddag om 15.30 uur.
Lieve meiden, wat een prestatie om zo te spelen tegen het Duitse Nationale Team onder 17!! We hebben genoten van jullie spel en waanden ons even terug in Praag! Wat een inzet om zo je spel te spelen terwijl de dug-out van de tegenpartij veel lawaai maakt, de ouders op de tribune flink van zich laten horen, de coaches van alles naar jullie roepen, de scheidsrechters die hun best doen maar soms…. En toch staan jullie daar met zijn allen, in en buiten het veld (Fabienne en ouders, wat jammer dat jullie er niet bij waren)
Petje af, of liever gezegd: een mooie Taiwanese buiging voor jullie van Tante Greet.

• 18 Oktober 2009 - 16:06

Petra En Ferena:

Lieve toppers,

Wat doen jullie het onwijs goed!
    Helaas zijn wij niet mee ( maar ikea op zondagmiddag is ook leuk..dan vonden meer mensen...) maar dankzij tante Greet blijven we van alles op de hoogte, heel erg bedankt!

Nog een gezellige avond en doe allemaal voorzichtig met de terugreis.

groetjes van Petra en Ferena

• 18 Oktober 2009 - 16:35

Monique En De Rest:

top tante greet,
    bedankt voor de verslagen zo zijn we bijna bij jullie op het veld. We hebben weer genoten, volgende keer toch weer live want lezen is toch anders dan het zelf te beleven. We hebben hier geen geluid bij en missen dus de liedjes. Gelukkig zijn jullie er morgen weer en hoor ik de rest van de spannende verhalen.
    Nogmaals dank.

• 20 Oktober 2009 - 18:09

Yvonne Immers:

He Krista, wat heb je weer ontzettend leuke verslagen geschreven! Met een beetje knip en plakwerk is het weer een heel gaaf onderdeel van het plakboek. groetjes en tot snel. Yvonne Immers