zaterdag 17; 1e wedstrijd - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu zaterdag 17; 1e wedstrijd - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

zaterdag 17; 1e wedstrijd

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

17 Oktober 2009 | Duitsland, Hamburg

Zaterdag 17 oktober 2009
De eerste wedstrijd die op het programma voor vandaag stond begon om 10.00 uur en was tegen Taiwan.
In de dug-out van de Juveniles zat onze geblesseerde Merou (fijn dat je er bent Merou) die vandaag de zorg had voor onze Welpies (we zijn er bijna doorheen gelukkig!)
Het veld waarop we spelen ligt midden in een woonwijk en is omgeven door huizen, die geen extra beveiligde ramen hebben dus ik hoop dat de ouders flink verzekerd zijn (haha)

De opstelling was als volgt:
1 Dominique
6 Gabi
7 Shanna
8 Tamara
9 Marley
De meiden uit Taiwan startten direct heel fanatiek en schreeuwden onderling in het veld elkaar van alles toe (imponeergedrag?) en al heel snel stonden we 2 – 0 achter , ondanks mooie vangballen van Jeske, Shanna en Tamara. Al heel snel worden nog meer punten gescoord en staat het 5-0 voor Taiwan.
Voordat de 2e helft van de 1e inning begint krijgt de Taiwanese pitcher een soort “gripzakje” (het zal wel anders heten) waardoor ze beter grip/controle krijgt over de te werpen bal.
In de 2e helft van de 1e inning krijgt Gabi 4 wijd, slaat Tamara een hoge bal die wordt gevangen helaas, Shanna slaat een infield-hit en nu zijn 1 en 2 bezet.
Paniek op de heuvel bij Taiwan, het team wordt bij elkaar geroepen , en vervolgens het spel weer hervat. Door een doorgeschoten bal komen ze op 2 en 3 maar scoren niet. Jammer meiden!
In de 2e inning slaat Taiwan, maar Noa pakt de bal en ze gaat uit op 1, door een stootslag komt de slagvrouw op 1, steelt 2 en komt uiteindelijk op 3 in scoringspositie en loopt naar thuis)ondanks die mooie vang van Tamara).
De Juveniles scoren niet.
In de 3e inning slaat Taiwan, maar de bal komt niet verder dan Manoa die hem goed verwerkt en de loopster gaat uit op 1, de volgende slagvrouw doet precies hetzelfde en ook Manoa reageert op dezelfde manier ; ook deze loopster gaat uit op 1.
Voordat de 2e helft van deze inning begint, wordt de box flink gedroogd met 4 grote, dikke sponzen en dan kan Nederland aan slag komen . Geen punten!
Wissel: Dominique gaat eruit en Quincey vervangt haar op de pitcherheuvel.
In de 4e inning voor Taiwan : Quincey geeft de 1e slagvrouw direct 3 slag en is de 1e nul een feit, dan wordt een honkslag geslagen en wordt de aangooi van Jeske op 2 door de scheidsrechter safe gegeven(jammer, mooie actie meiden). Vervolgens raken 1 en 3 bezet, het 2e honk wordt gestolen en de slagvrouw voor Taiwan slaat, de bal wordt snel gepakt door Gabi en al liggend maakt ze een dubbel naar 5 en is de 3e nul gemaakt!! Mooi spel meiden.
Noa is aan slag en mept de bal echt ver, helaas wordt de bal gevangen. De pitcher van Taiwan vraagt een time-out; haar schoen is volledig gescheurd “Made in Taiwan?” wordt geroepen vanaf de tribune.
Het veld wordt gerepareerd, kruiwagens,scheppen en stampers maken de heuvel weer geheel in orde.
Wissel: Denice voor Shanna en Maxime voor Noa.
Helaas lukt het onze meiden niet om te scoren en is het einde wedstrijd.
Eindstand 6-0 voor Taiwan. Goed gedaan, op naar de volgende wedstrijd.

• 17 Oktober 2009 - 21:28

Diana En Fabi:

Jammer meiden, dat jullie verloren hebben, maar zo te lezen van tante Gre hebben jullie het toch goed gedaan!!! Ga zo door!!!!

Groetjes Fabi en Diana