1e reisdag 24-12-2011 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu 1e reisdag 24-12-2011 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

1e reisdag 24-12-2011

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

24 December 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Lieve thuisblijvers,
hier even een berichtje van ons. We vertrokken keurig volgens schema ondanks alle tassen,tasjes,schaatsen,rugzakken en huiswerk. Onze top-inpakker kreeg het ook nog allemaal in de auto (!) en op de achterbank werd nog wat geschoven met de spullen door Joeri en Katja en uiteindelijk vonden ze hun plekje. (de beenruimte is wel wat aan de krappe kant hoor, met 2 van die lange pubers). Bij een tussenstop om gas te tanken kochten we iets lekkers te drinken, onze kids wilden een energydrank en stonden hier heel erg bij te lachen; de reden??
Na een poosje werd het erg stil op de achterbank en waren de schatjes in slaap gevallen.
Via Hamburg, alweer wegopbrekingen daar of liever gezegd nog steeds, arriveerden we 10 minuten voor het vertrek van de boot van Puttgarden naar Rodby, de kassa werd bediend door een zeer langzame man maar ....we redden het en konden nog snel de boot op scheuren (ha). Er stond een stevig windje, maar gelukkig heeft Joeri niet de boot-genen van zijn moeder dus alles liep prima. Om ongeveer 16.00 uur kwamen we aan bij de jeugdherberg, de beheerder wees ons de kamer en vertelde dat er helaas op kerstavond geen eten was in de herberg (lijkt op het kerstverhaal he) en dat alle restaurants/pizzeria's in de buurt ook dicht waren en dat er niets te eten was. (oh wat zielig, nu moesten we weer brood eten!!!) Morgenochtend kon hij wel een ontbijt maken speciaal voor ons; nu liggen we te chillen/lezen/facebooken in onze gezellige kamer met 2 tweepersoonsbedden en moeten we het doen zonder de Mc. Morgenochtend weer vroeg op, ontbijt om half 8 en dan nog een stuk rijden tot aan Johannisholm.
Fijne kerstavond voor jullie en God Jul.
dikke kus van ons allemaal

• 24 December 2011 - 17:41

Yvonne Immers:

Ha gezellig, Tante Greet is weer aan t schrijven. Wat heb ik dat gemist!!
    Fijne kerstdagen en geniet van jullie vakantie. Groetjes Yvon

• 24 December 2011 - 19:57

Jong Oranje Wit :

Tja, sorry ex-juveniles/oranje wit ouders en anderen, ik had te snel op de knop gedrukt en alle mailadressen stonden nog geactiveerd.
    Ik heb het uitgezet dus jullie worden niet meer lastig gevallen, haha
    Fijne dagen allemaal en tot ergens op de velden.
    Krista/Tante Greet

• 25 December 2011 - 01:12

Wim En Ellen:

Lieve allevier,
    ontzettend leuk om over jullie te lezen; wat een gezellig bericht! Zielig dat er geen eten voor jullie was. Nou, morgen (eigenlijk vandaag) nog een goede rit en dan kan de vkantie beginnen! Wij hebben jullie en met name Joeri wel op het feestje van Wim gemist. Toch was het natuurlijk heel gezellig met iedereen en jullie krijgen de hartelijke groeten van velen! Nick en Tim waren er ook. Wij gaan dinsdag naar Landgraaf, dat wisten jullie al, maar nu is het zeker.
    Goede reis voor morgen en een dikke kus voor jullie allen en speciaal voor Joeri! Veel liefs van Wim en Ellen

• 25 December 2011 - 11:04

Natasja:

He Christa, weer ontzettend leuk om je verhaal te lezen. Hilarisch jullie maaltijd op kerstavond "bruin brood met chocolade pepernoten"! Hoe verzin je het Kat hahah

Goede reis en fijne dagen.
    Groetjes van ons allemaal

• 26 December 2011 - 12:10

Bernhardine Michael:

Ha allemaal,

Wat een verslag. Hopelijk zijn jullie nu al veilig op jullie bestemming. En ligt er sneeuw. Nog heel veel plezier en groetjes van ons beiden! xx

• 28 December 2011 - 15:47

Joke/Wibo:

Ha wintersporters,
    We hopen voor jullie dat er veel sneeuw ligt?!
    Hoe dan ook, nog heel veel plezier!
    Groeten van Joke en Wibo