we genieten - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu we genieten - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

we genieten

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

29 December 2011 | Zweden, Orsa

lieve alle twee

hier even een kort verslag van onze avonturen tot nu toe.
Het kerstdiner was lekker, allerlei kleine hapjes: rendierworst, gehaktballetjes vis en een uitgebreid chocolaatje en koekjes bij de koffie, echt lekker dus.
De wandeling in de sneeuw vlakbij Johannisholm was leuk, vervolgens huurden we een badton. Het uitkleden in de wind was minder prettig, en daarna in het hete water was erg lekker, perencidertje erbij en genieten. Toen moesten we er uit: oeps dat was echt even fris maar ons lijf was zo warm dat alles gloeide. De sok van Joeri konden we niet meer vinden, tja zwart en dan aardedonker en veel wind. Teruggeglibberd naar ons huisje want het was echt spekglad omdat het gedooid had en weer gevroren. Op naar Salen voor onze scootersafari en sledehondentocht. Wat een ervaring, de reis er naar toe duurde ongeveer anderhalf uur, de weg was goed te berijden. Eerst naar de scooters, helmen op , uitleg en starten maar. Daar gingen onze kids voor ons uit, echt stoer hoor. gelukkig was het stuur verwarmd want er waaide een ijzige wind over de fjällen (handig dit zweedse toetsenbord daar staat al de ä kant en klaar). We volgende onze scootergids en kregen instructie hoe we de steile ijzige helling op moesten, vaart houden niet remmen en niet stoppen. Oef, dat vond ik wel spannend hoor voor de kids, maar koelbloedige pubers dat ze zijn ging alles prima. En ik had niets te klagen ik zat bij Ben achterop. Het was lastig sturen omdat er weinig verse sneeuw lag, de kids hadden dan ook de volgende dag spierpijn in hun onderarm en vingers.
Ik stop even en stuur dit verslag al op want ik weet niet of dit allemaal gratis is en hoe lang dit duurt.
Kus van ons