donderdag 21-08-08 Ned-Tsjechië - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu donderdag 21-08-08 Ned-Tsjechië - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

donderdag 21-08-08 Ned-Tsjechië

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

22 Augustus 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Hier het verslag van de 1e wedstrijd vandaag tegen CZ.
Ook nu was het weer erg mooi, en naarmate de dag vorderde werd het warmer en warmer en zat de stemming er goed in. (nou ja stem=ming, sommige supporters hadden geen of weinig stem meer hoor)
De Tsjechische meiden mochten de wedstrijd openen en kwamen op het 1e honk door 4 wijd, door een ww kon de loopster door naar 2 .De 2e slagvrouw ging uit evenals de 3e slagvrouw, maar nu was het 3e honk inmiddels bezet.
De pitcher( (Shanna) gooit een bal maar deze bal schiet door waarop de 3e honkvrouw een poging waagt om de thuisplaat te bereiken.
Helaas , door een snelle actie van de catcher(Gabi) naar de pitcher die de thuisplaat had overgenomen gaat ze uit en scoort ze geen punt (pffff)
In de gelijkmakende beurt voor het NL team komt Noa met een lekkere tik op het 2e honk, Gabi slaat,gaat uit op 1 maar Noa komt op 3. Als Shanna dan ook een lekkere tik geeft komt Noa binnen en is het 1e punt verdiend.Dominique geeft een tik , Shanna komt op 2 en Dominique op 1. Fabienne slaat een flinke hoge bal, maar deze wordt gevangen einde 1e inning:stand 1-0 voor de Juveniles.
In de 2e inning zijn de Tjeschische slagvrouwen snel uit, en zijn wij weer aan de beurt om te slaan
Door veldfouten van CZ zijn 1 en 2 bezet en geeft Maxime een stootslag, er wordt aangegooid op 3(velderskeuze) maar de scheidsrechter geeft de loopster safe en zijn nu 3 honken bezet.
Noa staat aan slag en raakt de bal erg goed en scoren wij 2 punten (ook nu weer veel veldfouten van de CZ.
Gabi is aan slag en Andre Prins roept: Jij bent niet belangrijk, het gaat om die anderen!
Ze slaat, er komen 2 punten binnen (dit gaat goed hoor!) en het 3e honk is weer bezet.
Vervolgens zijn 1 en 2 weer bezet en tikt Fabienne weer 2 punten binnen. De stand is inmiddels 7-0 voor Jong Oranje.
Ook de 3e inning gaat snel voorbij voor de tegenstander en zijn wij weer aan slag.
(ondertussen krijgen een aantal meiden een extra ingelaste slagtraining buiten de dug-out door Andre Prins) Manoa bereikt het 1e honk door alweer een veldfout van de CZ, inmiddels zijn er 2 uit en de volgende slagvrouw, Katja,(PH)) slaat de bal tussen 1 en 2 maar gaat uit op 1 door nu wel een goede actie van de CZ. Einde gelijkmakende slagbeurt.
De 4e inning: de tegenstanders komen op 1 en 2 en als de 5e slagvrouw van de CZ slaat komt 1 punt binnen door een veldfout bij Jong Oranje, het 3e honk is weer bezet (rustig blijven meiden!)Dan valt de 3e nul door een aangooi van de catcher op het 3e honk.
Stand 7-1.
In de gelijkmakende slagbeurt krijgt Fleur 4 wijd en geeft Shanna een harde tik waardoor Fleur de thuisplaat overgaat en Shanna op 3 komt (8-1) Marley krijgt 4 wijd, en Fabienne slaat weer een hoge bal maar wordt gelukkig voor ons niet gevangen en staan wij inmiddels op 9-1., uiteindelijk kan het 10e punt gescoord worden door een sliding op de thuisplaat van Fabienne.
De 5e en laatste inning houden onze meiden de deur op slot en winnen we ook deze wedstrijd. Wat kan ik nog meer zeggen dan: Shaboeia!!!!!!

• 22 Augustus 2008 - 09:12

Pake En Beppe:

Go Maxime, wat gaat het geweldig met jullie team, echt toppie! Doei!

• 22 Augustus 2008 - 19:17

Noa: