FINALE: Ned-Rusland - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu FINALE: Ned-Rusland - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

FINALE: Ned-Rusland

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

24 Augustus 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

We moeten in de finale spelen tegen Rusland, want vanmorgen hebben de Russen gewonnen van Tsjechie met 5-0.
De wedstrijd zou om 15.00 uur beginnen maar op het veld speelden nog twee teams voor de competitie en het werd later en later; coach Nick stond uit te kijken over de dug-out om het sein aan het team te geven dat zij konden beginnen. Eindelijk werd het sein: einde wedstrijd ! gegeven maar toen moest het veld nog geprepareerd worden, dus harken, slepen,lijnen trekken. De Juveniles arriveerden bij de tribune, en onder luid applaus van de supporters gingen ze de dug-out in.
Om 15.30 uur begon dan de finale: Nederland-Rusland.
In de 1e inning begint Rusland aan slag (dus wij hebben in ieder geval de laatste slagbeurt) ;pitcher Dominique/catcher Denice.
De 1e slagvrouw slaat de bal weg, Cher field de bal en gooit aan op Noa (1e honk) en de loopster is uit, fijn dat is de 1e nul!
Ook de 2e slagvrouw tikt de bal weg, weer een mooie aangooi op 1 en ook zij gaat uit.
De volgende slagvrouw geeft een mooie tik, de korte stop lukt het niet om de bal te pakken, maar (outfielder) Katja staat er goed achter en gooit de bal naar 1, helaas is de slagvrouw safe op het 1e honk.
Dan wordt een hoge bal geslagen en gevangen, de 3e nul is gemaakt! Goed zo!
In de gelijkmakende slagbeurt voor de Juveniles komen we niet op de honken helaas, en is deze inning snel voorbij.
De 2e inning begint met een slag op de korte stop, de bal kan niet direct gepakt worden maar toch wordt een mooie aangooi op 1 gemaakt maar de slagvrouw is safe en dus het 1e honk bezet.
Door een mooie actie van 3 naar 1 gaat de 2e slagvrouw uit, ook de volgende slagvrouw gaat uit en is inmiddels wel het 2e honk bezet, dan een hoge bal geslagen die gevangen wordt door de pitcher. Einde inning van de Russische meiden.
In de gelijkmakende slagbeurt, gaat de 1e slagvrouw uit en Fabienne geeft een verre,verre tik en het 1e punt is binnen!! De coaches van het Russische team protesteren tegen dit punt omdat zij vinden dat de bal in een plas langs de rand van het veld terecht was gekomen (verdere details weet ik niet hoor) maar de scheidsrechter kent het punt toe, dus 1-0 voor Nederland.
In de 3e inning voor de Russen wordt een bal geslagen maar gepakt door Lizzie en aangegooid op 1, de 1e nul is een feit. De 2e slagvrouw krijgt volle bak , dan 3 slag en ook de 3e nul valt.
In de gelijkmakende inning staat Katja aan slag, ze swingt en bereikt het 1e honk, ze wordt op het honk vervangen door Demi, die voor haar gaat lopen (en ja hoor ze steelt het 2e honk).Dan valt de 1e nul, en is Manoa aan slag )ondertussen steelt Demi het 3e honk) en krijgt Manoa 4 wijd, 1 en 3 zijn bezet.
Noa is aan slag en geeft een flinke tik waardoor een punt gescoord wordt en het is 2-0.
De 4e inning is begonnen en er is een pitcher/catcher wissel ; Shanna en Gabi komen in het veld. De Russen slaan een hoge bal, maar deze wordt net niet gevangen en hierdoor raakt het 1e honk bezet, direct hierop wordt 2 gestolen. Shanna gooit een wilde,doorgeschoten bal (bestaat dat ook ?) hierdoor komt de loopster op 3, ook 2 raakt bezet.De 3e slagvrouw mept de bal keihard de dug-out in en volgens zeggen heeft coach Mariana Katja gered??!!
Gelijkmakende 4e inning: Fabienne slaat een hele mooi,hoge verre bal maar de Russische outfielder pakt hem, jammer voor ons, maar het was een prachtige actie! Marley is als 2e aan slag, tikt de bal maar gaat uit op 1,Maxime geeft een stootslag en komt op 1 door een veldfout.
Vervolgens is Katja (PH) aan slag , ze haalt uit en mept de bal het veld in, het wordt een 2 honkslag en Maxime loopt over de thuisplaat, 3-0. Dit gaat goed meiden!!
Jeske is aan slag, Katja steelt 3 met een mooie sliding, maar helaas Jeske gaat uit en beginnen we aan de 5e en laatste inning. Wat een spanning, op de tribune wordt al geroepen dat de champagne koud gezet moet worden!!
Rusland begint met al snel een nul op 1, de 2e slagvrouw komt op 1 en dan zijn 1 en 2 bezet, er wordt 4 wijd gegooid en nu zijn alle honken vol. De spanning stijgt, de tribune blijft aanmoedigen, dan gaat Dominique het overnemen van Shanna.
Dominique geeft de volgende slagvrouw 3 slag , de catcher gooit aan op 1 , en de 3e honkvrouw loopt een punt binnen. Stand 3-1. (de Russen vechten terug)
Dan weer een slag en het volgende punt voor het Russische team is binnen: 3-2
Door verwarring , vaagheid of whatever bij de Juveniles rondom de thuisplaat komt er weer een loopster binnen en is 3-4 maar nu voor Rusland. Oh help, dit kan toch niet, de supporters houden hun adem in.
De 3e nul is gemaakt, prima Dominique! Maar nu hebben we nog de gelijkmakende slagbeurt, kom op meiden. De spanning is giga, mega of hoe je het ook noemen wilt.
De 1e slagvrouw voor Nederland gaat jammer genoeg uit, dan geeft Noa een 2 honkslag, vervolgens gaat Gabi uit door een vang van een hoog geslagen bal en hebben we dus 2 nullen, het 2e honk bezet en Shanna aan slag met 2 slag kaal!!??!!??
Wat gaat er gebeuren, de supporters zijn aan het aanmoedigen, de dug-out staat stijf van de spanning en dan-----------het is niet te geloven ,maar je moet het gezien hebben, Shanna krijgt de bal goed op de knuppel en mept de bal zover dat Noa en Shanna allebei binnen komen. Oh jongens dit is echt teveel van het goede!! De dug-out ontploft, de tribune stort nog net niet in onder het gejuich van de supporters en het vangnet vangt nog net op tijd de vader van Cher op.
Meiden,coaches , dit was superspannend maar van harte gefeliciteerd met jullie overwinning, hiervoor hebben jullie getraind en getraind en gespeeld maar bovenal wat een team zijn jullie!
De mooiste en grootste beker is voor de Juveniles, maar er waren nog individuele bekers te verdelen en deze gingen allemaal naar Nederland en wel naar:
Noa: beste hitter Dominique: beste pitcher Shanna: MVP
Wat kan ik, tante Greet, hier nog aan toevoegen?

Als afsluiting fijn met elkaar eten, team, coaches,fysio en ouders, een ontroerende speech van Andre Prins, een oranje maillot voor de kleinste supporter, fotoboeken voor de coaches en fysio. Ach, wat zal ik nog meer zeggen….
Morgen met de trein terug naar Nederland, en dan weer in het ritme van alledag zien te komen. (het verslag van de treinreis morgen komt nog, dus blijf lezen)

• 23 Augustus 2008 - 22:59

Lynn Dollekamp:

meiden gefeliciteerd .

SUUUUUUUUUUUUUUUPER
    groetjes Lynn

• 24 Augustus 2008 - 00:46

Esther:

WAt ben ik supper trots op jullie :D

• 24 Augustus 2008 - 06:33

Bestuur KNBSB:

Van harte gefeliciteerd! Coaches, staf en speelsters (en supporters); een topprestatie! Goede reis terug en tot in Utrecht op het station!
    Anton Kops
    bstuur KNBSB

• 24 Augustus 2008 - 07:47

Bernhardine:

Wauw zeg, wat geweldig. Gefeliciteerd!!

Dit vergeten jullie nooit meer. Goede reis terug!

• 24 Augustus 2008 - 07:59

Ankie:

Meiden super gedaan, we zijn trots op jullie.
    Tot vanavond in Utrecht.

• 24 Augustus 2008 - 08:13

Johan Narda:

fleur en de andere meiden van harte proficitat

• 24 Augustus 2008 - 08:23

Mo Pep & Jamie:

Gefeliciteerd meiden! En Shanna we zijn ontzettend trots op je!!!
    Tante Ina is ook heel trots op je.
    xxxxxxxxxx

• 24 Augustus 2008 - 08:27

Maasdam:

Meiden en coaches van harte met de 1ste plaats.
    Top voor de toekomst van het Ned softbal.

• 24 Augustus 2008 - 08:35

Joop:

Fantastisch resultaat meiden en coaches.De softbal jeugd laten zien hoe goed dit geworden is en de jeugd heeft de toekomst, dus dat kan wat beloven. Leuk alle reacties vanuit de KNBSB en ook terecht, maar hopelijk gaat de KNBSB het softbal nu ook wat beter ondersteunen of minimaal op dezelfde manier als het honkballen.
    De sport, de meiden en coaches verdienen dit.

• 24 Augustus 2008 - 09:28

Fam Tjeertes:

Yes gefeliciteerd dames heel knap gedaan.

• 24 Augustus 2008 - 11:34

Familie Bodon:

Top meiden, de Watergraafsmeer is trots op jullie!

• 24 Augustus 2008 - 11:36

Dolf Treurniet:

Top, Top, Top, meiden.Harstikke goed wat een spanning.
    Ouders en spelers en begeleiding, allemaal gefeliciteerd! Dolf Treurniet

• 24 Augustus 2008 - 12:55

Rita:

FANTASTIIIIIIIISCH!!!!!!!

• 24 Augustus 2008 - 14:34

Dick Hoff:

Namens de gehele vereniging DSS feliciteren wij de dames en begeleiding met dze geweldige prestatie.

• 24 Augustus 2008 - 18:24

Albert En Andrea :

Top meiden en coaches. Gefeliciteerd. Wat een leuke verslagen.

• 24 Augustus 2008 - 18:25

Gerrit-Jan En Mieke:

Geweldig! Gefeliciteerd.

• 24 Augustus 2008 - 19:23

René & Margaret:

Wat een prestatie! Geweldig, wij en de Herons zijn trots op jullie. Nu op weg naar een geweldige softbal toekomst.

• 24 Augustus 2008 - 19:59

Rijnmond Stars:

Wij Rijnmond Stars willen jullie meiden van harte feliciteren met deze topprestatie.
    En of wij trots zijn op jullie incl. coaches en begeleiding. En heel speciaal op Fabienne.
    Goede terug reis.

• 25 Augustus 2008 - 06:54

Natascha:

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!

• 25 Augustus 2008 - 15:16

Els:

Een fantastische prestatie! Proficiat! Ik wil jullie, mn Jeske en Katja namens alle Cadets(+ouders) van Midden-Nederland van harte feliciteren!
    Top prestatie!