Vrij 22-08:halve finale Nl-Tsjechië - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Vrij 22-08:halve finale Nl-Tsjechië - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Vrij 22-08:halve finale Nl-Tsjechië

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

23 Augustus 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

We spelen in de halve finale tegen Tsjechie;
meiden (en coaches) we gaan ervoor!

Maar eerst hebben een aantal ouders (waaronder veel moeders) de ochtend en een deel van de middag benut om te gaan shoppen in winkelcentrum Chodov. Beladen met tassen en tasjes arriveerden zij op het veld van Altron
Toen iedereen plaats nam op de tribune werd het even stil toen we onze meiden in het geheel oranje tenue het veld op zagen lopen, wat een kanjers.
In de 1e inning startte Tsjechie met de eerste slagbeurt, Shanna stond op de heuvel(dat heet vast niet zo bij softbal, maar iedereen weet vast wel wat ik bedoel) en achter de plaat zat Gabi.
De wedstrijd begon goed, de 1e slagvrouw ging uit met 3 slag, daarna kwam een slagvrouw op het 1e honk door een 4 wijdbal. Ondertussen werd vanaf de tribune door Andre Prins veel instructie gegeven aan o.a de korte stop en het outfield
De 3e slagvrouw is een “lefty” en ze slaat de bal het infield in, de bal wordt goed gefield en aangegooid op het 2e honk, de bal valt uit de handschoen en dus raken 1 en 2 bezet.
De 2e honkvrouw probeert 3 te stelen en de catcher gooit aan op 3, alleen de slagvrouw staat in de weg dus de bal bereikt niet de 3e honkvrouw en er komt een punt voor de CZ binnen. Stand 1-0 voor de CZ.
Het 2e honk is bezet, de slagvrouw swingt, de poging om het 3e honk te bereiken lukt, door een fout in het veld van de Juveniles want in een onbewaakt moment rent de loopster naar 3 en scoort het 2e punt. Stand 2-0 achter, inmiddels.
In de gelijkmakende slagbeurt komt Noa op het 1e honk, steelt 2 en 3 en komt Gabi op 1 door 4 wijd. Gabi steelt 2 en Shanna slaat 1 punt binnen en komt zelf op het 1e honk . Stand 2-1 achter voor de Juveniles. Inmiddels 2 en 3 bezet en Dominique slaat het gelijkmakende punt binnen (2-2). Manoa is aan slag, 2 en 3 zijn bezet, de pitcher gooit een ww en de honkvrouw op 3 loopt over de thuisplaat.
Stand: 3=2 voor Jong Oranje.
2e Inning, CZ aan slag, de 1e slagvrouw slaat een hoge bal, buiten de lijn maar deze wordt toch gevangen door de catcher, de eerste nul is er.
Al snel zijn er 3 nullen en is het Nederlandse team aan de beurt. Tamara slaat, gaat uit op 1 en Denice krijgt 4 wijd. Noa slaat, er is een gedwongen loop naar 2, het infield gooit aan op 2 maar Noa wordt safe gegeven. Fabienne geeft een stootslag, de loopster gaat naar 3 en is helaas uit (mooie sliding). Stand 3-2 voor het Nederlands team,
3e Inning: CZ weer aan slag.
De 1e slagvrouw krijgt 4 wijd, het 2e honk en daarna het 3e honk worden gestolen doordat er wilde worpen gegooid worden. Een hoge bal wordt gevangen door Manoa (1 uit) Een doorgeschoten bal en de loopster van het 3e honk rent naar de thuisplaat. Stand 3-3!
Oh mensen wat is het een spannende wedstrijd, dit is niet goed voor de bloeddruk, de stembanden en het hart.
Coach Mariana vraagt een time=out voor het hele team en spreekt hen toe. Daarna valt de 3e nul en zijn wij weer aan de beurt. In deze slagbeurt is een gedwongen loop naar 2, maar onze loopster botst tegen een veldspeelster aan en wordt uit gegeven door de scheidsrechter. De spanning stijgt en coach Mariana gaat met de scheidsrechter in gesprek. De scheidsrechter blijft echter bij zijn beslissing!
4e Inning: CZ aan slag, het 1e en 2e honk zijn bezet, er wordt een hoge bal geslagen maar het infield van de Juveniles reageert niet en de bal ploft tussen hen in dus nu zijn er 3 honken bezet, er komt nog 1 punt binnen en we staan 3-4 achter. Kom op meiden!!!!!
In de gelijkmakende 4e inning komt Fleur op het 1e honk door geraakt werper, en geeft Denice een mooie stootslag die door veldfouten niet goed verwerkt wordt en scoren we 2 punten!!
Stand- 5-4 voor Jong Oranje. Hou vol meiden en vooral ga zo door! Op de tribune is het een hels kabaal van Oranje supporters en ook de Tsjechen laten zich dit keer flink horen; de spanning is te snijden. De meisjes van het Engelse team zijn voor de Juveniles!
Gabi komt op 1 door geraakt werper, Stephanie verzorgt haar en er wordt een andere loopster ingezet, Demi. Shanna tikt een ferme tik en loopt naar 1, het 3e honk wordt niet bereikt en de loopster wordt uitgetikt.
Stand nog steeds 5-4 voor onze Oranje-meiden!
Maar we hebben nog een 5e inning te gaan, en als we ook dit keer de deur dicht houden spelen onze meiden morgen de finale.
Pitcherwissel: Dominique vervangt Shanna en de slagvrouw van het Tsjechische team slaat de bal richting korte stop helaas en de 1e nul is gemaakt. Nu de rest nog, en de 2e slagvrouw gaat uit. De volgende slaat een hoge bal, maar rolt uit de handschoen doordat Cher en Shanna in het heetst van de strijd beiden voor de bal gaan (en de bal kan toch echt maar door 1 gevangen worden hoor)
Maar dan slaat de tegenpartij en door een aangooi op 1 is de 3e nul een feit.
Stand is 5-4 voor de Juveniles/Jong Oranje/Nederlands team of hoe we ze ook noemen.
WE STAAN IN DE FINALE!!!!
Nog een woordje van tante Greet:” meiden wat kan ik hier nog aan toevoegen???!!!”

Na afloop van de wedstrijd wordt in de kantine gegeten en daarna naar het hotel voor een korte meet en greet. De ouders die niet met de auto zijn krijgen het aanbod om met de speelstersbus mee te rijden (alweer een cadeautje vindt een aantal ouders, net als de eerste dag dat ze Praag in mochten met het team en coaches).
Als iedereen in de bus zit lijkt het wel of we in de dug=out zijn beland ; het ene lied na het andere komt uit de kelen van de meisjes en laten we het over het aantal decibel dan maar niet hebben, toch? De coaches staan er heel relaxed bij, zouden zij oordopjes in hebben? In ieder geval was het een superleuke ervaring om mee te mogen rijden en zijn we weer een paar liedjes rijker geworden.

Lieve meiden , slaap lekker en rust goed uit want morgen spelen we om 15.,00 uur tegen of de Russen of de Tsjechen. Shaboeia!!!

• 22 Augustus 2008 - 22:35

Lisanne!!!:

Meiden, wat zijn jullie toppers!!! Shanna ben echt zo trots op je!! Ben tegen iedereen aan het opscheppen over je!! Hou van je wijffie, en je bent echt een super talentje!!!!
    Meiden, morgen knallen in die finale! Ik weet dat jullie het kunnen!
    Dikke kus!!

• 22 Augustus 2008 - 22:37

Lisanne!!!:

Wat een ontzettend goede verslag geving trouwens!! Echt een talent! Misschien is sportjournaliste worden wel de gemiste carriere :P

• 22 Augustus 2008 - 22:39

Yvonne Immers:

He Kista, wat heb je er weer een geweldig verslag van gemaakt! zie je morgen bij de finale.

• 23 Augustus 2008 - 08:05

Natascha:

Wat leuk om via deze verhalen toch de wedstrijden een beetje te kunnen volgen.

Zeker omdat jullie het zo goed doen!
    Wat een top-team zeg!

Héél veel succes in de finale!
    Laat zien wat julie kunen.

Groetjes Natascha
    (de juf van Lizzie)

• 23 Augustus 2008 - 08:07

Pake En Beppe:

In de finale - gefeliciteerd! Wij leven mee met jullie en zien jou woensdag Maxime - doei! Leuk dat we de verslagen kunnen lezen, toppie- complimenten!

• 23 Augustus 2008 - 08:26

Noa:

Goed gedaan!!!
    ik ben trots op je liz en zet hem op in de finale!!!
    xxx noa

• 23 Augustus 2008 - 08:43

Lynn Dollekamp:

Hallo Fleur en andere meiden. Wat goed van jullie. Heel veel sucess in de finale. Groetjes Lynn

• 23 Augustus 2008 - 08:47

Tante Ria:

heb met ingehouden adem het verslag gelezen Zet hem op Cher en alle meiden. Jullie hebben al bewezen hoe goed jullie zijn door zo ver te komen. Jullie zijn toppertjes. Groetjes uit Haarlem en ik ben in gedachten vanmiddag bij jullie.

• 23 Augustus 2008 - 10:08

Esther:

Kom op meiden !!!
    Jullie kunnen het
    geloof in je zelf !

ES

• 23 Augustus 2008 - 10:14

J.W., Jessy En Jack:

Ga der voor, vanmiddag nog één keer vlammen, veel succes Cher aan jou en je ploeggenoten.

J.W., Jessy & Jack

• 23 Augustus 2008 - 10:36

Kevin:

als k het zo lees was de halve finale zeker spannend

nu moeten jullie alleen nog volhouden om die finale in je zak te steken

dan kunnen we hier in nederland een lkkr feestje bouwen ;)

ga er voor meiden ;)

Nana:

Wiehoe

• 23 Augustus 2008 - 11:13

Petra Zus:

Nou meiden nog even er tegenaan he!! heel veel succes.

• 23 Augustus 2008 - 11:26

Rita:

Hallo Cher,Merou,Noa en Dominique.
    FINALE, Fantastisch Knap Hoor! Ik hoop dat jullie lekker hebben geslapen en er vanmiddag een leuke wedstrijd van maken, met een positief en goud einde.
    Ga voor jullie duimen.
    Dikke X Rita

• 23 Augustus 2008 - 11:26

Linda:

Heel veel succes in de finale! xx

• 23 Augustus 2008 - 13:46

BESTUUR KNBSB:

Wat een super resultaat! Veel sukses in de finale!
    Anton Kops Bestuur KNBSB

• 23 Augustus 2008 - 14:00

Romi&Els :

Whoehoehoe!!! Lekker dan meiden ;) En Tamara jammer van die bal op 1 maar in de finale sla jij een Grand Slam!! xD

Succes in de finale :D

xxx De aspiranten meiden en van Els en mij ook xD

• 23 Augustus 2008 - 14:48

Fam Gordon:

Lieve Manoa,
    we zijn super trots op je en duimen voor je. een dikke kus van ons allemaal, SUCCES!!!!

• 23 Augustus 2008 - 16:31

Pake En Beppe Hoekst:

Wat een geweldig resultaat, europees kampioen!!!! Wij zijn trots op Maxime, het hele team meiden, en ook de coaches, ouders en anderen, die er heel veel tijd en energie in hebben gestoken, petje af voor iedereen! Lekker feesten, en morgen voor allemaal een goede reis naar huis. wij klinken hier in Friesland op jullie allemaal!!!!

• 23 Augustus 2008 - 16:42

Carlijn:

Lieve Manoa,
    Gefeliciteerd met deze overwinning,
    Europees Kampioen!!
    Vedder nog een leuke tijd en morgen een goede reis terug,, Zie je wel weer
    Dikke kus Carlijn

• 23 Augustus 2008 - 17:24

Resie:

KAMPIOENEN, wat ben ik trots op jullie!!! Echt klasse gespeeld. En Shanna ik ben zoooooo blij dat je morgen weer thuis komt!!

Dikke kus mama
    xxxxxxxxxxxxx

• 23 Augustus 2008 - 18:09

Wibo/Joke:

Hoi Katja
    We begrijpen uit de laatste berichtjes dat jullie inderdaad Europees kampioen zijn geworden, super! Felicitaties voor jullie hele team, wat een prestatie! Goeie thuisreis en groetjes van ons allemaal.

• 23 Augustus 2008 - 18:14

Serge En Trisha:

He cher en alle andere meiden. Gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap.

• 23 Augustus 2008 - 19:00

Petra Zus:

Jullie hebben dus gewonnen, yes had niks anders verwacht, haha gefeliciteerd meiden!!!!!

• 23 Augustus 2008 - 19:35

Pauline:

EUROPEES KAMPIOEN!!!
    Gefeliciteerd kanjers.

• 23 Augustus 2008 - 19:45

Oma Mieke:

Gefeliciteerd Katja, goede reis allemaal.

• 23 Augustus 2008 - 21:14

Greetje:

Felicitaties voor het gehele team en speciaal vor m'n lieve nichtje Fabienne: fantastich schat \en een goede reis naar huis

• 23 Augustus 2008 - 21:57

Ben Goorts:

Gefeliciteerd kampioenen ook met de 3 persoonlijke prijzen.