Duitsland-Nederland inhaalwedstrijd 1-6 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Duitsland-Nederland inhaalwedstrijd 1-6 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Duitsland-Nederland inhaalwedstrijd 1-6

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

11 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Inhaalwedstrijd Duitsland-Nederland

We beginnen deze wedstrijd waar we in de stromende regen mee eindigden:1-1
De tribune zat vol met aan de ene kant de Nederlandse supporters en aan de andere kant de Duitse supporters (als dat maar goed gaat, haha)
Ilona start direct met 3-slag voor de tegenpartij, dan slaat Duitsland de bal, Jessica pakt maar gooit iets te enthousiast aan waardoor de bal bij Noa doorschiet. De loopster rent door naar 2 maar gelukkig herstelt Noa zich goed en gooit aan op 2 waar Lizzie toch de nul kan maken! De derde nul wordt gemaakt door een vang van Gabi. Goed gewerkt meiden. In de gelijkmakende slagbeurt slaat Denice de bal het veld in, door een foute aangooi naar 1 kan zij door naar 2, goed gelopen hoor. Manoa brengt Denice in scoringspositie en als Gabi een squeeze neerlegt (met dank aan de kenners) kan Denice over de thuisplaat glijden (arme wasmoeders)de stand 1-3 voor JOW. Noa geeft nog een keer een stootslag weg, de 1e honkvrouw gooit aan naar de catcher, de bal wordt gemist en weer een punt gescoord. Goed zo meiden, we rollen ze op. Deze inning eindigt met
1-4 voor Nederland.
In de eerste helft van de 4e inning komt Denice op het honk, geeft Manoa een stootslag waarbij de bal echt doodstil in het veld blijft liggen, ze gaat wel zelf uit maar Denice kan door naar 2. Gabi gaat uit op 1 en Denice komt op 3. Lizzie staat aan slag, door een wilde doorgeschoten bal komt Denice over de thuisplaat en wordt het 1-5. In de gelijkmakende inning komt Duitsland toch op de honken door een veldfout en met een stand van 1-5, 2 nullen en 1 en 3 bezet komt de nieuwe slagvrouw in het strijdperk. Dan wordt de loopster uitgegooid op 3 omdat ze te ver van haar honk is en Gabi aangooit naar Cher. Mooi zo meiden en nu naar de 5e inning. We scoren nog 1 punt en dan mag Duitsland in de gelijkmakende laatste inning nog 1x aanvallen. Coach Marjan roept tegen de meiden:”Ga ervoor liggen meiden, goed verdedigen”!
De inning is snel voorbij: 2x 3-slag en een vangbal van Lizzie. Jeetje meiden, tot nu toe alle wedstrijden gewonnen. We maken ons op voor de wedstrijd tegen Rusland om ongeveer 12.00 uur en de weergoden zitten mee vandaag. Thuisblijvers, blijf ons volgen hoor want dat het gaat knallen dat is wel zeker.