Rusland-Nederland 4-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Rusland-Nederland 4-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Rusland-Nederland 4-0

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

11 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Rusland-Nederland

Het publiek had lang voordat de ‘kruisfinale’ startte hun plek al ingenomen op de tribune, de muziek werd verzorgd door Shirley en Steef en het Viva Hollandia schalde regelmatig over het veld. De weercondities zagen er goed uit, de vliegtuigen bleven vliegen (gelukkig maar, ha) het veld was inmiddels goed gedroogd en wij waren er klaar voor.
Cher mag als eerste het slagperk ingaan en ervaren hoe de linkshandige pitcher van Rusland gooit. Zij krijgt 4 wijd en mag gratis en voor niets naar 1 lopen. Noa maakt zich op voor een stootslag, dit lukt en ze brengt Cher naar 2. Dit gaat lekker meiden, helaas gaat Noa zelf uit. Denice brengt Cher in scoringspositie, gaat zelf uit en Manoa slaat over het 1e honk heen maar gaat toch uit op 1. Prima meiden, jullie hebben het even geproefd op de honken en de volgende beurt gaan we punten maken! Quincey is de startende pitcher bij JOW, er wordt geslagen richting 2e honkvrouw Marley, zij verwerkt in eerste instantie de bal niet goed, kan zich gelukkig herstellen en de nul op 1 wordt alsnog gemaakt. Fijn zo.Dan weer een nul op 1, actie 4 naar 1 en Quincey maakt de 3e nul door zelf de geslagen bal aan te gooien op 3.
Zo, nu wij weer .Nou ja wij, ik bedoel de speelsters van het Nederlands Team. Gabi krijgt voordat zij aan slag komt nog een laatste instructie van coach Mary-Ann en bij een 3-slag doorgeschoten bal rent Gabi naar 1, ze is safe. Lizzie is de eerste nul en Marley legt dan de bal keurig in het veld neer, vlak bij de catcher en komt zelf aan op 1. Niemand komt meer op de honken en de inning is puntloos voorbij gegaan.
Dan mag Mockba(Rusland) weer, het 1e honk wordt bereikt, dan een slag recht in de handschoen van Cher, gevolgd door een 3-slag van Quincey dat zijn 2 nullen. Door een veldfout zijn 1 en 2 bezet en met een mooie tik het midfield in scoort Rusland zijn eerste punt! Dan weer een flinke tik, de bal gaat het midfield in wordt niet gevangen en 2 punten komen voor Rusland over de thuisplaat.Oeps, dit moeten we stoppen hoor.Dan slaat de speelster van Mockba de bal fout,maar Cher vangt hem en de 3e nul is een feit. Prima.
Met 1 nul komt Noa aan slag, zij komt op 1 door een honkslag en Denice brengt haar verder naar 2 door een fijne stuiterbal over de pitcher heen, jammer genoeg is zij zelf de 2e nul, Manoa is de laatste nul doordat zij recht in de handschoen van de 2e honkvrouw slaat.
In de gelijkmakende inning staat 1 Russische speelster op het honk, is de eerste nul een vangbal van Gabi, de 2e nul wordt door Quincey gemaakt en de laatste nul is een actie van Cher naar Noa. Kom op meiden, nu wordt het echt tijd om aan te vallen hoor! Helaas, het Nederlandse team komt niet op het honk en dan mag Rusland al snel weer aan hun inning beginnen. Quincey stuurt de 1e slagvrouw met 3-slag terug naar de dug-out. Dan weer een slag het midfield in, de bal wordt niet gevangen, dan weer een tik het midfield in en Denice maakt de 2e nul. Weer wordt het outfield ingeslagen en Tamara maakt de 3e nul. Kom op meiden, ga ervoor, lekker slaan. De eerste 2 slagvrouwen gaan uit op 1, dan staat Cher met 4-wijd op het 1e honk.Noa slaat tussen 2 en 3 in en staat Oranje nu op 2 honken. Na een time-out van coach Marjan met slagvrouw Denice slaat zij de bal, maar het veld van Rusland doet het goed en vangt deze bal. In de 2e helft van de 5e inning wordt de 1e nul snel gemaakt door een actie van Marley naar Noa. Opnieuw een honkslag, dan wordt 2 gestolen en de nieuwe slagvrouw raakt de bal goed. De bal rolt tussen 2 en 3 en de loopster van Rusland komt over de thuisplaat. Pitcherwissel bij Oranje: Shanna neemt het over van Quincey. De 2e en 3e nul worden gemaakt en dan krijgt Nederland nog 1 kans om te scoren. Doe het meiden! Manoa start, zij gaat uit op 1. Gabi gaat uit door een vangbal, Lizzie krijgt 4-wijd en Marley wordt de 3e nul. Eindstand: 4-0 voor Rusland. Dit is de eerste wedstrijd voor Nederland die verloren is, geeft niets want we gaan in de wedstrijd vanavond eens goed laten zien wie we zijn. We spelen dan tegen Italie om 19.00 uur. Meiden, luister naar tante Greet: heb vertrouwen in jezelf en in elkaar want jullie kunnen het , daar ben ik van overtuigd. Go for it!!

• 11 Augustus 2011 - 19:50

Boy Van Der Roest:

Ondangs het verlies tegen Rusland en Italie is er nog van alles megelijk, blijf in je zelf geloven dat doen wij ook.
    Ga met frisse moet de volgende wedstrijd in en vecht voor ieder punt, jullie zijn diegene die dat kunnen. Succes!!!!

• 11 Augustus 2011 - 20:54

Sjoke:

Jammer dat het even wat minder is, maar jullie kunnen er best weer bovenop komen, ga er voor! Wij geloven in jullie! Wat een pech dat Maxime geblesseerd is, reuze sneu voor haar. Succes morgen!

• 11 Augustus 2011 - 21:43

Yvon:

Sjongejonge Kris, ik heb net 3 verslagen gelezen, k heb niet eens de tijd gehad om te lezen. Knap van jou dat jij de tijd kunt vinden om ze te schrijven! Ondanks het verlies van de laatste 2 wedstrijden hebben de meiden hun best gedaan! Morgen weer met volle kracht vooruit!

• 12 Augustus 2011 - 14:48

Ton De Boer:

Ik lees graag iets over mijn kleindochter
    Quincey, die in het verslag Quincy wordt genoemd.
    Maar verder mijn compliment voor het uitgebreide en leuke manier van verslaan van dit team.