Italie-Nederland 0-3 13-8-2011 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Italie-Nederland 0-3 13-8-2011 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Italie-Nederland 0-3 13-8-2011

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

14 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Italie-Nederland 0-3 13-08-11

Na enige vertraging omdat het regende startte de wedstrijd tegen Italie. De teams stonden in de line-up om elkaar te begroeten. Nederland start met hun begroeting, maar Italie loopt halverwege al het veld af. Hmmmm, een goed begin van de wedstrijd. Het publiek van Nederland had zich verspreid over de verschillende tribunes, laat de beste spelers winnen!! Ook nu weer veel mensen uit Nederland die naar Jong Oranje Wit kwamen kijken.
Nederland komt niet op de honken in de 1e inning, dan mag Italie het opnemen tegen onze pitcher Ilona en natuurlijk het veld dat achter haar staat. De slagvrouw van Italie geeft een stootslag maar door een aangooi van Noa naar Marley is zij de 1e nul, ga door meiden, laat ze niet op de honken komen. Dan een 3-slag en een vangbal van Marley aan de zijkant van het veld op een fout geslagen bal. Zo, nu wij weer. Vanuit de dug-out worden de speelsters van Oranje goed begeleid:”let op meiden, het gravel is langzaam”, ja wat wil je als overal kattenbakkorrels zijn uitgestrooid om de nattigheid te absorberen. We zijn bij de 2e inning aangekomen, Lizzie slaat een 2-honkslag, Gabi gaat uit op 1 maar Jessica en Marley krijgen allebei 4 wijd. Dan is de beurt aan Tamara, zij raakt de bal en door velderskeuze wordt de bal naar 1 gegooid, Tamara gaat uit maar de loopster van 3 bereikt de thuisplaat en wordt safe gegeven. Yes, het eerste punt is binnen en nu doorgaan.Nog steeds alle honken vol, Cher slaat, door velderskeuze van Italie wordt opnieuw naar de thuisplaat gegooid (ze willen echt niet dat wij scoren, hoor) en kan Jessica toch scoren want de catcher laat de bal uit haar handschoen vallen . Stand 0-2 voor ons team. Noa komt aan slag met opnieuw 3 honken vol, Marley gaat uit door velderskeuze op de thuisplaat (hehe, eindelijk gelukt denken de Italianen vast). Helaas is Denice onze 3e nul want zij gaat uit op 1. Verdedigen meiden, houd die ballen tegen!!
De eerste nul voor Italie is een actie van Lizzie naar Noa, dan staat een speelster op het honk door 4-wijd, maar de volgende nullen worden snel gemaakt door onder andere een mooie, lastige hoge bal in het infield die door Cher uit de lucht wordt ‘geplukt’. In de gelijkmakende inning wordt het even spannend, want 2 honken zijn bezet door Italie, maar Ilona maakt zelf de 3e nul door 3-slag. In de 4e inning voor Nederland, krijgt Marley de bal tegen zich aan en mag naar 1.Tamara staat aan slag en door een zeer wilde worp van de Italiaanse pitcher en een foute aangooi van de catcher op 1 kan Marley lekker doorlopen naar……de thuisplaat en scoort het 3e punt. Ondertussen bijt de eerste honkvrouw van Italie haar nagels bijna stuk van irritatie en spanning, maar wij gaan door en gaan dit niet meer weggeven hoor!.Dan, Italie in de aanval! Met een honkslag bereiken ze 1, dan opnieuw een tik. Noa vangt de bal en gaat direct terug naar haar honk want de loopster van 1 was al op weg naar 2. Dubbelspel!! De 3e nul is weer een 3-slag: Italie mag terug naar de dug-out. Stand nog steeds:0-3 voor het Nederlands team.In de 5e inning scoren we niet, maar Italie ook niet. Dan naar de 6e en laatste inning, dit wordt echt heel spannend. Nederland komt niet in scoringspositie en dan mag Italie nog 1x de aanval openen. Ohhh, houd het dicht meiden!! Coach Marjan geeft Ilona de bal in handen en dan gaat de gelijkmakende inning van start. 1e slagvrouw: komt op het honk door een veldfout, 2e slagvrouw: raakt de bal, Cher vangt en streept de bal naar Noa op 1 want de loopster was al van start gegaan, dubbelspel!! Dan opnieuw een honkslag, oeps meiden de spanning wordt te groot maar dan wordt de 3e nul gemaakt (en Tante Greet weet van de spanning niet meer hoe die derde nul er kwam, sorry). We hebben Italie verslagen, nadat Rusland hen ook al had overwonnen! Echt goed gespeeld meiden, jullie zijn door naar de FINALE!!

• 14 Augustus 2011 - 11:20

Yvon:

Je hebt je best weer gedaan Kris, maar wat wil je ook met zo een wedstrijd. Heb je inmiddels je oordoppen verwijderd? TUUUUUUUUUUUUUT TUUUUUUUUUUUUUUUUT