DE FINALE RUSLAND-NEDERLAND 1-3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu DE FINALE RUSLAND-NEDERLAND 1-3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

DE FINALE RUSLAND-NEDERLAND 1-3

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

14 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Finale: Rusland-Nederland 1-3

Na een korte pauze voor de speelsters komen beide teams in het veld, de finale gaat tussen Rusland en Nederland. Bij het EK in Praag , 2008, stond Jong Oranje ook in de finale tegen Rusland en hebben zij de Russen verslagen. We zullen zien of dit nu ook gaat lukken. Go for it!!
Jong Oranje opent met Cher, zij komt niet op het honk maar Noa komt na een lange slagbeurt op 1. Zij is de enige en dan mag Rusland de aanval openen. Shanna is de startende pitcher, ondertussen gaat het scorebord aan, dan weer uit om vervolgens weer aan te gaan . De eerste twee Russische speelsters gaan uit door acties naar het eerste honk, dan wordt een honkslag geslagen en met een 4-wijd zijn nu 2 honken bezet. Dan weer een slag, Lizzie verwerkt de bal goed en gooit aan op Noa, gelukkig dat is de 3e nul. Jong Oranje komt in de 2e inning niet op het honk, Rusland mag weer aanvallen , de eerste slagvrouw krijgt 3-slag cadeau, dan een honkslag in het linksfield, dan een honkslag in het midfield (het gras is daar wel kletsnat hoor). Twee honken bezet, met maar 1 nul. Dan opnieuw een slag, de loopster van 2 moet naar 3 maar Cher heeft de bal al en stapt op haar honk, dan opnieuw een stevige aangooi naar 1 en Noa maakt de 3e nul. Wat een dubbelspel meiden, echt heel gaaf!
Op naar de 3e inning. Stand 0-0.
Marley krijgt 4-wijd, Tamara wordt de eerste nul, Cher raakt de bal flink en de bal gaat vlak langs de lijn het rechtsveld in. Marley scoort het eerste punt en Cher staat op 3!
Noa slaat het 2e punt binnen, gaat zelf uit op 1 maar dat maakt niet uit want een punt binnen is heel belangrijk! Denice gaat uit door een vangbal en is tevens de derde nul. Stand 0-2 voor Nederland. De spanning is te snijden, maar coach Mary-Ann blijft de slagvrouwen goede aanwijzingen geven.
Dan, de Russen weer aan slag in de gelijkmakende 3e inning. Door geraakt werper komt de slagvrouw op 1, steelt vervolgens het 2e honk. Dan een nieuwe slagvrouw. Ze slaat de bal Cher vangt de bal, en gooit strak aan op Noa, alweer een dubbelspel. Prima meiden, erg belangrijk hoor.Dan opnieuw een honkslag en door een veldfout zijn 1 en 2 bezet, oh meiden, verdedigen hoor!! Rusland kan een punt scoren, stand 1-2, met 2 nullen en speelsters op het honk. Dan opnieuw een slag, maar Noa maakt de 3e nul. Einde van deze gelijkmakende inning voor Rusland. Vlak voordat de 4e inning start rennen Maxime en Gabi nog even langs het veld, ondertussen zeggen ze tegen elkaar: “even de stress eruit rennen hoor”! De wedstrijd wordt vervolgd, we komen niet in scoringspositie te staan en dan is de gelijkmakende 4e inning alweer begonnen. Op het honk komt een Russische speelster met 4-wijd, er vindt een pitcherwissel plaats bij Nederland. Ilona gaat het overnemen van Shanna.Dan een stootslag, Noa vangt de bal en gooit aan op 1 waar Marley staat. Alweer een dubbelspel (ik moet ze nu toch echt even gaan tellen hoor, haha). Dan is de 3e nul een vangbal van Lizzie. De spanning wordt groter en groter. De voorsprong is er maar alles is nog mogelijk. Dan 1e helft 5e inning, Marley slaat een honkslag, Tamara wordt de eerste nul, Cher wordt geraakt en Noa wordt de 2e nul. Denice treedt het slagperk binnen, zij slaat de bal tussen 2 en 3 door en het 3e punt voor Nederland wordt gescoord! Fijn, zo nog even doorgaan. Er ontstaat paniek op de heuvel van Rusland een time-out wordt aangevraagd. Dan vervolgt Manoa haar slagbeurt en krijgt 4-wijd. Door een wilde worp van de pitcher kunnen onze speelsters door naar het tweede en derde honk. Lizzie wordt de 3e nul, stand 1-3.
In de gelijkmakende 5e inning voor Rusland gaat de 1e slagvrouw uit door 3-slag, slaat de 2e slagvrouw recht in de handschoen van Marley (dat zijn al 2 nullen), dan een honkslag en dan slaat de slagvrouw een verre harde tik in het linksfield , iedereen houdt zijn adem in .Maxime staat in het outfield, ondanks haar gebroken pink en zij ……vangt de bal!!! Dan gejuich, geschreeuw, verwarring (er zouden toch 6 innings gespeeld worden), Nederland is Europees Kampioen en heeft voor de 2e keer van Rusland gewonnen in de finale. Niet te geloven, wat een feestje! Meiden, coaches, ouders en publiek staan te juichen en feliciteren elkaar. Onze meiden rennen over het veld, hand in hand, want ze hebben het samen gedaan!! Applaus!
Coach Judith moest haar belofte nakomen om een dans te doen en coach Marjan moest ook haar belofte na komen door te ‘hakken’. Coaches, het zag er soepel uit hoor!
Na de ceremonie van de prijsuitreiking mochten alle speelsters eindelijk hun felbegeerde patatje eten en vertrokken we in de stromende regen naar het hotel om de spullen weer mee te nemen , en natuurlijk ook onze fantastische speelsters. De coaches bedankten de eet/wasmoeders voor hun ondersteuning en dit keer hoefden zij niet de was mee te nemen naar hun tent/huis/wasserette, Alles ging in grote grijze vuilniszakken en werd door de coaches meegenomen (wie gaat deze was doen, de coaches ?).

Lieve meiden, wat hebben jullie laten zien wat jullie kunnen en waar jullie voor willen gaan, echt een fantastisch team!
Coach Marjan, heel erg bedankt voor de fijne kaartjes die de meiden hebben gekregen, de ondersteuning en het vertrouwen in dit team.
Coach Mary-Ann, heel erg bedankt voor de aanwijzingen en tips naar de meiden die aan het spelen waren en het geven van af en toe een bemoedigend klopje op de helm.
Coach Judith, heel erg bedankt voor de persoonlijke aandacht voor elke speelster op een fijne manier, je ziet iedereen ook echt staan.
Coach Vera, heel erg bedankt voor het regelen van alle formaliteiten.
Fysio Carlien, heel erg bedankt voor het masseren van alle armen, benen en het verzorgen van de slidingswonden.

Ouders, bedankt voor jullie support. Elke keer weer staan jullie achter onze speelsters, brengen hen overal naar toe, voorzien de meiden van drankjes, steun en knuffels als het nodig is. Geweldig!

Een bedankje voor onze hoffotograaf Kevin Janssen die echt hele mooie foto’s heeft gemaakt, kunnen we je alvast inhuren voor het volgende EK(haha)?

(en dan nog een bedankje voor alle winkels die mee hebben gewerkt om aan onze meiden zulke heerlijke proefmonsters/samples mee te geven: Ici Paris, Rituals, BodyShop,drogisterij Coco Amsterdam, De Tuinen,Etos , Kruidvat en de Bijenkorf)

Zo, dit zijn geloof ik wel genoeg bedankjes. Tante Greet hoopt dat het volgende EK in een warm en vooral droog land gaat plaatsvinden want al die regen en blubber is toch niet heel fijn.
Dikke kus voor iedereen, Tante Greet

• 14 Augustus 2011 - 12:53

Bernhardine:

Geweldig zeg, gefeliciteerd!! Enneh jullie bedankt voor de leuke verslagen!

• 14 Augustus 2011 - 13:28

Yvon:

Lieve Tante Greet, ontzettend bedankt voor al je mooie verslagen. Ik heb ze allemaal gekopieerd en in een word-doc geplakt voor het plakboek. Weet je wel dat je met al deze verslagen (ook de verslagen van het Pirates toernooi) 12.890 woorden hebt geschreven? Dat is ook een EK-waardig resultaat! De meiden hebben het weer fantastisch gedaan, we hebben weer een geweldige herinnering gemaakt!!

• 14 Augustus 2011 - 14:18

Peter:

Tante Greet de verslagen waren weer een genot om te lezen. Wat was het weer een ontlading dat onze meiden weer europees kampioen zijn geworden.

• 14 Augustus 2011 - 14:26

Irene:

.............. en natuurlijk tante Greet bedankt voor alle fantastische verslagen!!!!

• 14 Augustus 2011 - 14:30

Irene:

Ben ook enigszins labielig als ik het allemaal lees. Kan het niet helemaal droog houden. Wat een kanjers!!!!

• 14 Augustus 2011 - 15:12

Anniek:

Heel leuk om de verslagen te lezen ;). Maar super goed gedaan, gefeliciteerd!

• 14 Augustus 2011 - 19:20

Petra:

Supermmeiden jullie zijn kanjers.
    ( ik had ook eigenlijk niets anders verwacht) kus special voor Katja

• 14 Augustus 2011 - 22:20

Chantal:

TROTS!!!!
    Gefeliciteerd allemaal!!!

• 16 Augustus 2011 - 09:56

Coach Judith:

Lieve tante Greet :-),

Wat super alle verslagen en verhalen op deze site! Ik heb ze, nu 3 dagen na het behalen van Europees KampioenschaP, pas allemaal gelezen en krijg weer kippevel van de wedstrijden tegen Italia en Rusland... Super trots op de meiden!!!!!