Nederland-Belgie 12-8-2011: 11-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Nederland-Belgie 12-8-2011: 11-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Nederland-Belgie 12-8-2011: 11-0

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

13 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Nederland-Belgie 11-0 in 4 innings.

Ook dit keer was er veel publiek uit Nederland gekomen, meiden van het Nederlands team, iemand van het bondsbestuur, Paul Boonstra, Andre Prins ,Mariana en dochter. Fijn al die belangstelling.
De scheidsrechter geeft aan dat de wedstrijd begint, maar de muziek blijft doorschetteren . Dan weet men het “uitknopje” te vinden en begint de wedstrijd echt. Als we vanavond winnen van Belgie dan moeten we morgen eerst nog spelen tegen de verliezer van de wedstrijd Italie-Rusland .
Shanna werpt de eerste bal voor de slagvrouw, deze stoot de bal het infield in. Noa pakt de bal en gooit direct aan op het 1e honk dat door Marley is overgenomen. Zo, dat is de eerste nul. Dan 3-slag, maar de volgende slagvrouw slaat de bal met een hoge stuiter het infield in: Noa pakt de bal en tikt vervolgens de loopster uit. Op naar de gelijkmakende inning. Cher opent lekker met een 2-honkslag, Noa ‘slapt’ en komt op 1. Door een fout in de verdediging bereikt Cher 3. Dan slaat Denice, gaat zelf uit op 1 maar Cher komt over de thuisplaat en het eerste punt voor Oranje Nederland staat op het scorebord. Manoa slaat, gaat uit op 1 maar brengt Noa in scoringspositie. Lizzie slaat het 2e punt binnen maar door een vangbal wordt Katja de 3e nul.
In de 2e inning komt Belgie niet op het honk: 2x 3-slag en een actie van 1 naar 3.
In de gelijkmakende slagbeurt slaat Jessica een honkslag, slaat Marley tegen het hek (waarom niet erover heen,haha) , slaat Tamara een honkslag en Cher opnieuw een
2-honkslag. Zo , dit gaat goed 5-0 voor JOW. Bij Belgie vindt een pitcherwissel plaats, Noa geeft dan een rare stuiterbal weg waardoor zij zelf op 1 komt en Cher door kan naar drie.Denice en Manoa slaan een honkslag en de stand loopt langzaam op naar 7-0. Jessica slaat nog eens 2 punten binnen en hiermee komt de stand op 9-0. Belgie komt weer niet op de honken door een actie Cher naar Noa, vangbal van Jessica en een 3-slag van de pitcher. In de gelijkmakende slagbeurt geeft Tamara een honkslag, gaat Cher uit door een vangbal, slaat Noa het outfield in en uiteindelijk wordt het 11-0 voor ons. Dan in de 1e helft van de 4e inning komt een speelster van de tegenpartij op het honk door een veldfout , maar Shanna maakt deze inning af met 3-slag voor de nieuwe slagvrouw. Einde wedstrijd, in ieder geval zijn we nu 3e geworden en wachten vol spanning af wie onze tegenstander gaat worden in de race om de finale-plaats.

Na afloop van de wedstrijd is er deze keer een iets langere Meet en Greet op het veld, er wordt geknuffeld, gekletst, drankjes meegegeven en dan moeten de meiden weer de bus in op weg naar het hotel (best moeilijk om langs de snack-kar te lopen waar men heerlijk ijs en wafels verkoopt, nog even geduld meiden, ha) en gaan ze zich voorbereiden op de wedstrijd van morgen.

Wat deden de ouders: de meeste ouders keken naar de wedstrijd van Italie en Rusland om te weten te komen wie morgen de tegenstander wordt van Nederland. Italie stond voor, daarna haalde Rusland beetje bij beetje de achterstand in, het werd donkerder en donkerder en Italie kwam op achterstand te staan met 1 punt verschil. Besloten werd om de wedstrijd morgenochtend om 12.00 uur voort te zetten in de gelijkmakende 6e inning voor Italie. Dus morgen weten we pas wie we in het strijdperk gaan ontmoeten. Blijf ons volgen of kom gewoon naar Antwerpen om 15.00 uur.

• 13 Augustus 2011 - 12:24

Boy Van Der Roest:

Meiden vandaag krijgen jullie de kans om wraak te nemen op de Italianen jullie zijn zeker in staat dit voorelkaar te krijgen.Doe jullie stinkende best en de weg naar de finale is voor jullie. Toy toy toy

• 13 Augustus 2011 - 14:57

Petra:

Jullie gaan super meiden, en ik geniet van de verhalen!!!x

• 13 Augustus 2011 - 18:05

Boy Van Der Roest:

Meiden van harte gefeliciteerd met de overwinning Europees kampioen helemaal Top.

• 14 Augustus 2011 - 08:41

Sjoke:

Greweldig, Europees Kampioen, proficiat meiden! Wat zijn jullie goed teruggekomen! Wij waren er bij gister en heben het zien gebeuren, klasse.
    Veel succes verder en tante Greet bedankt voor de uitgebreide verslaggeving, super!