dinsdag 19-08-08 Ned-GB - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu dinsdag 19-08-08 Ned-GB - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

dinsdag 19-08-08 Ned-GB

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

19 Augustus 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Eindelijk is het dan zover, vandaag worden de eerste wedstrijden gespeeld. Gisteren zijn de knuppels en de id's gecontroleerd en is slechts 1 knuppel afgekeurd.
Om 7.30 uur stonden de meiden op de binnenplaats van het hotel ochtendgymnastiek te doen, vervolgens gingen ze naar de ontbijtzaal.
Daarna de tassen inpakken en naar de bus die hen, onder begeleiding van een speciale auto
(met sirene??)naar het sportveld van Altron bracht.
Het weer was zonnig en warm, de velden lagen er goed bij en de warming-up olv Stephanie verliep prima.
De tribune zat vol met supporters voor het NL team en overal kwamen de oranje welpies tevoorschijn, maar ook oranje kleding,petten enz.
Kortom, de sfeer was goed.
De beide teams begroetten elkaar en de wedstrijd Juveniles-Groot-Brittanie kon beginnen.Voor de Juveniles begon Lizzy als pitcher en Denice als catcher.
In de 1e inning waren de Britse meisjes het eerste aan slag, door een (volgens kenners) lucky hit bereikte de eerste slagvrouw het eerste honk, vervolgens een stootslag , raakten 2 en 3 bezet en gooide de pitcher 4 wijd, alle honken bezet.
Onze meiden waren enorm zenuwachtig, het leek wel of de handschoenen niet meer konden knijpen en om met de woorden van Nick te spreken (dit hoorden we na de wedstrijd)
Het team heeft de 1e inning niet geademd!!
De Britse meiden scoorden en het werd 4-0 voor hen.
In de gelijkmakende slagbeurt voor Jong Oranje bereikte Noa het 1e honk, maar werd er niet gescoord.
In de 2e inning werd door Lizzy goed gegooid en scoorden de Britse meisjes niet, voor de Juveniles bereikte Merou het 1e honk, maar ook dit keer lukte hetniet om te scoren.
Ook in de 3e inning werden er door beide teams geen punten gemaakt.
Maar toen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De 4e inning:
Fabienne kwam aan slag en kwam op het 1e honk, vervolgens kregen Denice en Manoa 4 wijd en kon Cher, door veldfouten/wilde worpen enz op een 4-wijdbal het 3e honk bereiken en uiteindelijk het 4e punt scoren voor de Juveniles!
In de 5e inning had een wisseling plaats gevonden, Dominique ging pitchen en Gabi catchen (de rest van de wissels ga ik niet noteren, dat is niet te doen voor mij). Dominique gooide 3x3 slag en toen was Jong Oranje weer aan de beurt.
Fabienne kwam op het eerste honk, en kwam steeds dichter bij de thuisplaat, daarna Gabi aan slag en ja hoor een honkslag waardoor Fabienne het winnende punt scoorde. TOP.

Meiden, nog even een woordje van tante Greet:
Jullie zijn een topteam en we hebben genoten!!

PS 1 op de site www.krcAltron.cz kun je via een webcam dit bekijken, rechts op die site staan 2 fotos, klik op de softbalfoto en volg het menu

PS 2 dit is mijn eerste softbalverslag, dus als er giga vergissingen instaan hoor ik het graag van jullie (maar niet op de site natuurlijk )

PS 3 de fotos staan er pas vanavond op en het verslag van de 2e wedstrijd

HUP HOLLAND HUP JUVENILES

• 19 Augustus 2008 - 14:44

Esther:

He Fabi... en natuurlijk de rest van de meiden... gefeliciteerd met jullie overwinning..op naar de volgende.

Vergeet niet te genieten van dit hele feest.. het is geweldig om mee te maken.

• 19 Augustus 2008 - 14:57

Noa:

Gefeliciteerd!!!!
    goed gedaan!!
    groetjes noa

• 19 Augustus 2008 - 18:57

Resie:

Wat ben ik trots op jullie meiden!!!!!! Ga zo door!!

X Resie, en een extra dikke voor Shanna

• 19 Augustus 2008 - 19:00

Wibo/Joke:

Hé Katja!
    Gefeliciteerd met jullie overwinning, super!
    Ga zo door natuurlijk, maar vooral: héél veel plezier gewenst.
    Groetjes Wibo, Joke, Anniek, Jorrit

• 19 Augustus 2008 - 19:02

Mitchell:

hoi papa en shanna hoe is het daar ik mis julli en ben blij als julli trug zijn en shanna gaat het pitchen goed en set hem op team
    xxx

• 19 Augustus 2008 - 19:17

Petra Zus:

hoi , hartstikke top hoor, ga zo door. liefs petra

• 19 Augustus 2008 - 19:21

Resie:

Krista, ik ben zo trots op je wedstrijd verslag. Ondanks al het geouwehoer wat we altijd hebben op de tribune tijdens wedstrijden heb je er toch verstand van gekregen!!!!! Geniet ervan he? Ik doe het ook maar dan vanaf hier. Dikke kus Resie

• 19 Augustus 2008 - 20:07

Romi:

Tamarááá!! Whoeee, puntjes scoren jij ;)

Doe de groetjes aan Marco en de andere meiden en blijven winnen!!

Succes ;) Groetjes van Aspiranten 1 en 2 OG en mij xD

• 19 Augustus 2008 - 20:12

Narda En Johan:

fleur toppie zo doorgaan

• 19 Augustus 2008 - 20:12

Mia En Menno:

Wij waren erbij! Een spannende tweede wedstrijd tegen het steke Tjechie is ook gewonnen met 3-1