19-08-08 Ned-Tsjechë - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu 19-08-08 Ned-Tsjechë - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

19-08-08 Ned-Tsjechë

Door: krista

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

19 Augustus 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Hier is het beloofde verslag van de 2e wedstrijd tegen Tsjechië.
Voorafgaand aan de wedstrijd vond de openingsceremonie plaats, de 4 teams stelden zich op en hadden vlaggen van hun land van herkomst bij zich. Daarna volgde een toespraak en werd de organisator van het toernooi geprezen omdat het zonder hem niet gelukt zou zijn. Ook de speelsters werden gecomplimenteerd met hun fantastische spel wat zij tot nu toe hadden laten zien en ook de ouders werden in het zonnetje gezet omdat het toernooi diverse keren verplaatst was en zij toch de moed erin bleven houden.
Het volkslied van of Tsjechie of Rusland werd gespeeld en daarna riep de organisator: Play Ball ! Hierop reageerde de Hollandse supporters met het Wilhelmus, want dat moesten zij per slot van rekening uit het hoofd leren.

In de 1e inning begon Jong Oranje met slaan en hadden we geen punten binnen gehaald,; in de gelijkmakende slagbeurt voor Tsjechie gooide Shanna en Gabi was aan het catchen maar ook de Tsjechen haalden geen punten.
Bij de 2e inning startte Shanna en bereikte het 1e honk door een slag die recht op de pitcher afging, Cher gaf een stootslag en Shanna kwam op het 2e honk , Cher op het 1e honk.
Manoa gaf een opofferingsslag en Cher kon naar 2 en Shanna naar 3.
Merou raakte de bal, maar ging uit door de 1e honkvrouw van de Tsjechen en ook Jeske werd uitgetikt door de 1e honkvrouw.
Ook in deze gelijkmakende slagbeurt voor de Tsjechen scoorden ze niet (good pitch Shanna), 2x 3 slag en toen sloeg de slagvrouw wel maar het was een hoge bal en deze werd gevangen door Maxime dus einde 2e inning.
In de 3e inning kwam een stootslag van Fabienne maar ze ging uit op 1, Maxime kreeg 4 wijd en liep naar 1, Gabi raakte de bal en kwam op 1, Maxime arriveerde op 3.
Aan slag kwam Shanna en gaf een lekkere tik waardoor 2 punten binnen kwamen.
Stand 2-0 voor de Juveniles.
Gelijkmakende slagbeurt voor de Tsjechen : het 1e honk raakte bezet door een 4 wijd, daarna werd het 2e honk gestolen en door een ww kwam de loopster op 3. Nog een keer 4 wijd, dus 1 en 3 bezet (2 nullen), de slagvrouw slaat maar Maxime vangt de bal en tikt de loopster uit---einde 3e inning.
In de 4e inning wordt niet gescoord, wel krijgt de Tsjechische 1e honkvrouw 2 waarschuwingen van de scheidsrechter.
In de 5e inning komt Fabienne op het eerste honk en door een opofferingsslag van Maxime gaat zij door naar het 2e honk.Gabi slaat en komt op het 1e honk, steelt 2 en Fabienne gaat naar 3 en door naar thuis, maar gaat helaas uit.
Vervolgens slaat Shanna , bereikt het 1e honk en Gabi loopt naar de thuisplaat: 3-0.
Gelijkmakende 5e inning: Dominique gaat pitchen en Jeske gaat catchen, een slagvrouw bereikt het eerste honk , er wordt slechts 1 punt gescoord en de Juveniles hebben weer gewonnen!
Uitslag 3-1
TOP meiden.

• 19 Augustus 2008 - 21:15

Beppe Hoekstra:

Geweldig meiden en Maxime, wij zijn trots op jullie! Veel succes en plezier in Praag!

• 19 Augustus 2008 - 21:18

Ankie:

super gedaan hoor meiden ga zo door.
    Shanna, ik ben super trots op je. dikke kus Ankie

• 20 Augustus 2008 - 06:48

Natascha:

Wat een goed resultaat zeg.
    De hele klas is trots op je Lizzie (en natuurlijk op alle andere meiden van je team)
    Liefs van je juffen

• 20 Augustus 2008 - 06:53

Noa:

Jullie hebben het top gedaan!!!!

• 20 Augustus 2008 - 07:03

Flora:

je foto's worden door de klas bekeken!!

• 20 Augustus 2008 - 07:15

Manal:

heey lizzie
    goed gespeeld iedereen!!!! ga zo door

• 20 Augustus 2008 - 07:21

Tante Ria:

Hardstikke goed gedaan Cher en de andere meiden.
    De verslagen zijn zo spannend dat ik op het puntje van mijn stoel achter de laptop zit te lezen. Mooie actiefoto van jou Cher. Ik ben reuzetrots op je.

• 20 Augustus 2008 - 07:30

Thea Van Waveren:

He meiden toppie !!!!
    gefeliciteerd met deze 2 overwinningen, volhouden op dit niveau!!! groetjes uit het koude en natte Diemen!

• 20 Augustus 2008 - 07:42

Brigitte:

Goed gedaan meiden!!
    Leuke foto's op de site trouwens.
    Groetjes (ook van alle pupillen van Tex Town Tigers)

• 20 Augustus 2008 - 07:48

De Zwanenburgers:

Wat goed zeg, gefeliciteerd met deze 2 overwinningen.

Veel succes en plezier nog!

• 20 Augustus 2008 - 07:50

Fysio Esther:

Hi meiden, heeeeeeeel goed gedaan, blijven volhouden!!! Laat die Russen maar een peoeppie ruiken, anders moeten jullie straks 10 rondjes extra om t veld hollen...En die Engelsen kunnen jullie wer hebben, houd die koppies erbij!! Niet teveel naar de jongens gluren (Do, Shanna en MArley!!) dat kan na afloop weer. Heel veel succes daar en ik vind het heeeeeel jammer dat ik er niet bij ben!!
    De kleine in de buik schopt lekker maar moet nog eventjes blijven zitten! Coaches maak het niet te laat s'avonds..........
    groet Esther

• 20 Augustus 2008 - 08:22

Fam Tjeertes:

Goed gedaan meiden op naar de volgende overwinning.Ga zo door oranje tijgers

• 20 Augustus 2008 - 10:45

Fam Bosch:

Goed gedaan meiden. Geniet ervan. Meiden van Pirates de club is trots op jullie.
    Lizzie, Denice en Jeske en de rest zet hem op.

• 20 Augustus 2008 - 10:49

Shelley:

Goed gedaan meiden van Pirates. Jullie team is trots. Wij hebben zaterdag 1 gewonnen en 1 gelijk gespeeld. We missen jullie , ga zo door. Succes voor allemaal.

• 20 Augustus 2008 - 13:03

Kevin:

top hoor meiden
    ga zo door en gun jullie zelf het EK toe
    jullie verdienen het ;)

xx

• 20 Augustus 2008 - 15:42

Caroline V.d. Heide:

Jullie kunnen het !
    Fabienne, wij zijn heel erg trots op je. Je bent geweldig. dikke kus van Frank, Caroline ,
    Tim, Thijn en Sam. XXX

• 20 Augustus 2008 - 17:13

Oma Hetty:

Hoi Katja,
    Even een berichtje namens oma Hetty:(ook voor Ben en Krista natuurlijk) gefeliciteerd met jullie overwinningen, goed gedaan hoor! Nog heel veel plezier gewenst voor het hele team, ook namens Wibo en Joke.
    P.S. Jullie doen het beter dan de Nederlandse softballers op de Olympische spelen.

• 20 Augustus 2008 - 17:19

J/W:

Dat droevige gezichtje moest gewoon een haakje zijn!

• 20 Augustus 2008 - 17:52

• 20 Augustus 2008 - 18:52

Noa:

wat een mooie foto's
    allemaal!!!
    Lizzie zet hem op en de rest natuurlijk ook
    en wat een mooie foto van je als pitcher:)
    xxxx

• 20 Augustus 2008 - 19:22

Petra Zus:

Helemaal top meiden, gewoon zo doorgaan dan komen jullie er wel.
    liefs petra

• 20 Augustus 2008 - 19:25

Oma Mieke :

Hoi Katja, ik heb het gehoord dat jullie gewonnen hebben.
    Honkbal op de olympische spelen is waardeloos.
    Toi toi toi ga zo door.
    Groetjes aan mama en papa. dikke kus oma mieke.

• 20 Augustus 2008 - 19:54

Gab En Gerda:

goed hoor we zijn trots op je cher, en natuurlijk ook de anderen damens cher een dikke kus xxx Gab en Gerda