Slowakije-Nederland 1-12 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Slowakije-Nederland 1-12 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Slowakije-Nederland 1-12

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

09 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Wedstrijd : Slowakije- Nederland (JOW) 1-12!!

Volgens de Antwerpse buienradar scoort deze dag een 6 met ‘slechts’ 75% kans op neerslag. We zullen het zien!!
Het Nederlandse team stond spic en span voor de line-up tegen Slowakije (heel erg bedankt ‘wasvrouwen’) , de lucht was donker maar er viel geen drupje , tenminste op dat moment.
Het veld was weer goed geprepareerd, nadat het tijdens de vorige wedstrijd flink wat regen te verduren had gekregen en de thuisplaat werd met een dweil schoongeveegd. Let’s play ball! Overigens kon men vandaag op het veld van Hoboken niet spelen alleen maar zwemmen, dus we hadden geluk.
Het publiek , ook Wies zat erbij, was via allerlei ‘stapstenen’ die in de modder gelegd waren op de tribunes aangekomen en het zag er zeer zonnig oranje uit.(je moet toch wat bedenken als de zon niet wil schijnen).
Maxime opent de wedstrijd, helaas gaat ze uit op 1 .Noa geeft na flink wat foutslagen (goed zo, hou de pitcher maar lekker bezig) een ferme tik achter het 2e honk waardoor ze op het 1e honk belandt.Denice geeft een stootslag, gaat zelf uit en Noa kan door naar 2. Manoa wordt de 3e nul door een actie van de tegenpartij naar het 1e honk. Ilona gaat dan de strijd aan samen met ‘haar veld’ en opent met 3-slag voor de 1e slagvrouw van Slowakije.Dan slaat Slowakije een honkslag en door een aangooi naar 2 die mislukt kan dit honk gestolen worden, dan opnieuw 3-slag voor een slagvrouw van de tegenpartij . Vasthouden dit meiden! Helaas kan toch een eerste punt gescoord worden en direct hierna geeft de scheidsrechter een …..regenstop aan. Het publiek op de tribune zet onmiddellijk het lied: “Ik heb getwijfeld over Belgie” in want de supporters blijven optimistisch en volhouden dat het ooit wel droog zal worden.
Na de regenstop zijn de ballen weer gedroogd, de plaat gepoetst, het veld geharkt alleen heeft de machine met het sleepnet wat moeite om weg te komen en moet van het veld geduwd worden (of was dit al voordat de wedstrijd begon?). Met 2 nullen , 1 punt tegen en een nieuwe slagvrouw vervolgen we de inning. Ilona stuurt de slagvrouw met 3-slag terug naar de dug-out. Kom op meiden, aanvallen!!
Coach Marjan neemt haar positie weer in bij het 3e honk en coach Mary–Ann gaat bij het 1e honk staan.
Terwijl het vliegtuig naast het speelveld opstijgt staat Gabi aan slag, met 4-wijd bereikt zij het 1e honk en nee he alweer een r.g.n.t.p!! Daarna het veld weer enz enz. En nu maar hopen dat het droog blijft.Lizzie legt een stootslag neer, gaat zelf uit op 1 maar Gabi kan door naar het 2e honk. Jessica slaat de bal vervolgens achter het 2e honk en het gelijkmakende punt is binnen. Stand 1-1. We beginnen aan de 2e inning, deze is snel voorbij voor het team van Slowakije: 1x actie van 2 naar 3 en 2x 3-slag. Nederland begint aan de 3e inning . Maxime wordt geraakt door de pitcher en mag naar het 1e honk lopen, Noa geeft een stootslag (gaat zelf uit) en Maxime kan door naar het 2e honk. Denice slaat vervolgens recht op de pitcher die omhoog springt en de bal gaat tussen haar benen door (panna!) en Maxime gaat over de thuisplaat. Paniek op de pitcher-heuvel, na overleg wordt de pitcher gewisseld en mag Manoa als nieuwe slagvrouw proberen haar te raken.Door een hit en run (dank je wel publiek) komt Denice op 2. Denice gaat stelen en door een te hoge aangooi naar 3 komt zij daar ‘safe’ aan. Dan wordt de bal geraakt door Manoa, de pitcher pakt de bal, aarzelt naar wie zij de bal zal gooien. Wordt de bal naar 1 gegooid of naar thuis want Denice is al onderweg. De pitcher kiest voor de thuisplaat en gooit naar de catcher, deze mist de bal en Denice maakt een head-first en kan met haar handschoen de plaat aantikken. Manoa is doorgelopen naar het 2e honk. Stand 1-4 voor Nederland/JOW.
Met 2x 3-slag en een aangooi op 2 zijn de 3 nullen snel gemaakt door Jong Oranje Wit en gaan we weer tot de aanval over.In de 4e inning scoren we nog een punt en dan mag Slowakije de aanval weer openen.Door een foutje wordt het eerste honk bereikt, dan wordt de bal het infield ingeslagen , Ilona verwerkt de bal goed door naar 1 te gooien (2e nul) maar de loopster die op 2 stond is al op weg naar het 3e honk. Dan wordt de bal van Jessica naar Lizzie gegooid en Lizzie sluit samen met Cher de loopster in en het dubbelspel is een feit. Knap gedaan meiden! In de 2e helft van de 5 inning ‘vechten’ Cher en Lizzie nog even over wie de bal nu eigenlijk gaat vangen, of eigenlijk is de vraag wie kan het beste schreeuwen. De bal wordt gevangen door Cher,maar het was een close finish(ha). In de 1e helft van de 6e inning komt Maxime aan slag , op de honken staan Cher en Jessica en er is 1 nul. Maxime slaat de bal ver het outfield in en de loopsters rennen over de thuisplaat, doordat de bal niet goed verwerkt wordt kan Maxime ook nog scoren. Stand 1-8!! Nadat Denice op 1 is gekomen vindt opnieuw een pitcherwissel plaats bij Slovenska, Met 2 nullen, en 1 speelster op het honk slaat Manoa een honkslag, geeft Gabi een fijne tik achter het 3e honk waardoor een punt bijgeteld kan worden. Ook Lizzie slaat een punt binnen en Jessica slaat 2 punten binnen voordat zijzelf uitgaat op 2. Eindstand: 1-12 voor Nederland. Zo, de eerste punten zijn verdiend, daar hebben we lang op moeten wachten, want de weergoden zaten niet mee tot nu toe.
Vanavond spelen we (zonder verlichting) de wedstrijd tegen Belgie. Zet hem op meiden!

Wat deden de speelsters: schuilen voor de regen, windjacks aan windjacks uit en heel goed trommelen met hun trommelstokjes
Wat deden de coaches: regenjas aan, regenjas uit
Wat deed het publiek: paraplu’s open, paraplu’s dicht

• 09 Augustus 2011 - 21:16

Sjoke:

Hallo allemaal! wat een prachtig verslag van de wedstrijd, en de eerste punten zijn verdiend. Proficiat en ga zo door! Doei!

• 09 Augustus 2011 - 21:22

Boy Van Der Roest:

Gefeliciteerd meiden de eerste punten zijn binnen, laat ze maar zien dat wij niet voor niets zijn uit geroepen tot beste waterbeheersers van de wereld. Blijf vooral zo doorgaan succes bij de volgende wedstrijden.

• 10 Augustus 2011 - 07:56

Bernhardine:

Gefeliciteerd hoor! Wat een mooi verslag weer.