Nederland-Belgie 6-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu Nederland-Belgie 6-0 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jong Oranje Wit - WaarBenJij.nu

Nederland-Belgie 6-0

Door: krista/tante Greet

Blijf op de hoogte en volg Jong Oranje Wit

10 Augustus 2011 | België, Antwerpen

Wedstrijd : Nederland–Belgie 6-0!!

De avondwedstrijd werd gespeeld op het veld van Deurne Spartans en moest voordat het donker werd gespeeld worden want er is geen verlichting aanwezig.
Het weer : droog, bewolkt, veel wind, 17 graden dus wat willen we nog meer?
Nederland speelt thuis en dus verschijnen onze meiden in hun oranje tenue voor de line-up met Belgie. Shanna mocht de 1e bal werpen tijdens deze wedstrijd tegen onze Zuiderburen. De 1e inning krijgen de 3 slagvrouwen geen kans om op het honk te komen, 3x 3-slag waarvan 1 nice slow-ball.
Oke, dat is duidelijk en nu mogen wij de aanval in. Maxime opent de slagbeurt met 4-wijd, Noa wordt geraakt , zij mag naar 1. Denice komt aan slag, helaas wordt haar bal gevangen maar Maxime was al op weg naar 3 en wordt uitgemaakt door de tegenpartij, mooi dubbelspel hoor! Manoa staat aan slag, Noa steelt het tweede honk en met 4 wijd voor Manoa zijn nu 1 en 2 bezet. Katja slaat een honkslag , alle honken staan vol met onze ‘oranje’ meiden. Lizzie slaat het outfield in waardoor 2 punten gescoord worden, zelf komt ze op 2 en Katja kan door naar 3. Jessica slaat de bal maar deze wordt gevangen en komt er een einde aan de 1e inning. Stand 2-0.
De eerste helft van de 2e inning is eigenlijk hetzelfde verhaal als dat van de eerste inning voor Belgie: 3x 3-slag.
Nederland treedt in het slagperk: Tamara en Cher gaan beiden uit op het eerste honk, Maxime slaat de bal hoog het infield in, maar kan toch op 1 komen. Noa komt ook op het honk en als Denice aan slag staat steelt Maxime 3 omdat het veld van Belgie de bal slordig teruggooit naar de pitcher.Denice slaat, ze rent naar 1, de bal wordt aangegooid op 1 maar wordt gemist en zij is safe. Ondertussen heeft Maxime goed gelopen en is over de thuisplaat gekomen. Manoa slaat ook een punt binnen en bereikt zelf het 1e honk (time-out op de pitcherheuvel voor Belgie). Dan is Katja aan slag, zij raakt de bal lekker, slaat een punt binnen en komt aan op het 2e honk. Fijn zo meiden, dit is aanvallen! Lizzie wordt de 3e nul voor Oranje door een vangbal .Stand 6-0 voor JOWNL.
De Belgische ploeg is aan de beurt voor een offensief: tja het verhaal wordt nu wel saai (haha) want ook deze keer gaan alle slagvrouwen naar de dug-out met 3-slag. We scoren niet in de gelijkmakende 3e inning, want door een vangbal en een dubbelspel moeten wij snel weer in de verdediging. De eerste slagvrouw voor Belgie legt een mooie stootslag neer, Cher pakt deze bal, Katja heeft 3 overgenomen en Cher gooit de bal hard naar het 1e honk dat door Jessica is overgenomen en de eerste nul is gemaakt! Dan opnieuw een 3-slag en een veldactie van Jessica naar Noa zorgt ervoor dat Belgie nog steeds niet op de honken is geweest. Het lukt Oranje niet om nog meer punten te scoren in de 4e inning en Shanna sluit de wedstrijd af met nog een keer: 3x-3slag!
Voor de schrijfster van dit verslag was het wat saai, maar voor het team en het publiek mooi om te zien en volgens insiders was dit een Perfect Game.

Wat deden de ouders: eten op het pleintje, lekker rondwandelen (sommigen dan, ha)
Wat deden de speelsters: trommelen (wie heeft die stokjes meegenomen??)
Wat deden de coaches: aanmoedigen en aanwijzingen geven

• 10 Augustus 2011 - 09:11

Boy Van Der Roest:

Top meiden ik ben trots op jullie vooral zo doorgaan.Geniet van de droge momenten en hopen dat het zonnetje ook werkelijk gaat schijnen.

• 10 Augustus 2011 - 09:59

Leonie:

Leuk om alles zo nog een keer te kunnen lezen krista!
    Ik hou alles bij op play by play en ben een erg trotse nicht en supporter!
    Ga zo door meiden!!!!

• 10 Augustus 2011 - 18:31

Petra:

Super meiden, jammer van het weer. Maar jullie laten je niet uit het veld slaan. :):):)